Friday, January 30, 2009

permintaan

adus! dah la takde mood...terguris nye rasa.............................
sat td de lak permintaan kena buat kek coklat..akak ni dah mengidam sgt la tue..dari td sibuk ckp takut deliver baby awal. coz baby aktif bergerak pusing2 dlm perut..ee..tak sabarnya.bertambah la anak buah baru bln 4 ni

Sunday, January 25, 2009

obama dua serupa

igt pelanduk je ke ada dua serupa.. obama presiden us tu pon ada tau..tp bukan pelanduk, org la.hehe...masa tgh browse bloglepak terjumpa citer ni.mamat ni boleh dikatakan sejibik lah dgn obama..tu hat sebelah pegang majalah. dia ialah seorang jurufoto majalah dari indon. makin glem skrg katanya.sampai boleh berlakon masuk iklan sebagai obama..uhuhuhu.hari ni uddin blk kampung, borink la kekgi...

best for you?

xtually taktau nk pggl pe bende ni...de sumone kasik 2 mggu lepas..pggl si kenit je lah.mm..best for u? mcm tak best je..(hukhuk) sbb hari hari siram takde tanda2 kecil pon menandakan rumput di atas kepala si kenit ni akan tumbuh apatah lg hidup subur mcm pdg ragut nz
sepatutnya kepala si kenit ni akan dipenuhi dgn rambut ala ala punk kaler hijau @ lebih senang lg rumput..adus!! kalau mcm ni tak lulus la nak menanam rumput kat laman sendiri nnt..uh
mula mula dpt mmg mcm ni..

kenapa tak bertukar mcm kotak???..wawawa..ke saja eksyen je.mmg menguji kesabaran yg sememangnya tak sabar ni

help me!!!

KENALI POKOK GHARQAD YAHUDI

ni ka pokok tu??

p/s - sy dpt ni melalui emel tp tak berapa pasti tentang kesahihannya..any comments..??

saya selaku pencinta sejati pokok-poko dan tumbuh-tumbuhan ni agak terkedu n terkejut jugak baca emel ni. biaq betoi ada pokokatas dunia ni yg bela org isreal akhir zaman ni..astagfirullahal azim..
wallahualam....

Nabi saw bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud: " Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara orang Islam dan Yahudi, maka pada waktu itu (tentera) Yahudi akan dibunuh oleh (tentera) Islam, sehingga apabila orang Yahudi berselindung di sebalik batu dan pokok, lalu batu dan pokok itu akan bersuara dengan katanya: 'wahai muslim, wahai hamba Allah, di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi ".

Hadis ini menceritakan tentang peristiwa akhir zaman iaitu waktu hampir kiamat. Pada waktu ini tentera Yahudi yang dipimpin oleh Dajjal akan berperang dengan orang Islam. Dalam peperangan ini, orang Islam akan dapat membunuh dan menewaskan orang Yahudi sehinggakan apabila mereka berselindung di sebalik mana-mana batu dan pokok untuk menyelamatkan diri, maka dengan izin Allah pokok dan batu akan memberitahu tentera Islam tentang Yahudi yang berlindung di sebaliknya. Akan tetapi satu pohon yang tetap berdiam diri dan akan bersekongkol dengan Yahudi iaitu pohon yang bernama Gharqad.

Saya telah dimaklumkan bahawa orang Yahudi pada waktu ini sedang giat menanam pokok Gharqad secara berleluasa di Negara Haram Israel sebagai suatu persediaan menghadapi tentera Islam pada akhir zaman. Ini juga bermakna bahawa orang Yahudi sebenarnya memang tahu dan sedar tentang kebenaran Islam dan kebenaran hadis nabi saw....*****a keegoaan dan sikap bongkak mereka menyebabkan mereka tidak menerima ajaran Islam, sebaliknya terus berusaha memerangi umat Islam dari semasa ke semasa.

Ramai juga yang bertanya tentang bagaimanakah pokok Gharqad. Ada yang menyatakan bahawa ia pokok Krismas, dan ada pula yang menyatakan bahawa ia pokok ru, pokok kaktus dan sebagainya. Moga gambar pokok Gharqad yang dipapar di atas dapat menyelesaikan kekeliruan tentang gambaran pokok Gharqad. Dan yang pastinya pokok Gharqad tidak sesuai dengan iklim di Malaysia dan ia tidak tumbuh di tempat kita. Wallahu'alam.



Friday, January 23, 2009

semua tentang kita @studio 12.1

hi tea @ sunway 2008
ish ish nape la tak pegi..
our studio master: mdm kayla yg sporting & very sweet (the 1 holding card) and all my collegue
(from left:wani,izyan, ada,ima, gee, mdm, ada zac, k,bye.betty, ah foo, fana, me, sheba,mai,yiz)
(back: zerin, hani, lyn, anis,anne, naha,ifa(de tanduk), ana,mucid and abai)
hari2 terakhir as student @uia yg horror..(ayaT monmon)

Waktu terasa semakin berlalu
Tinggalkan cerita tentang kita
Akan tiada lagi kini tawamu
Tuk hapuskan semua sepi di hati

Ada cerita tentang aku dan dia
dan kita bersama saat dulu kala
Ada cerita tentang masa yang indah
Saat kita berduka saat kita tertawa

Teringat di saat kita tertawa bersama
Ceritakan semua tentang kita

Monday, January 12, 2009

titi hayun ,yan

mula2 tepok ayaq dulu..
sejuk sgt ayaq tu, udin steady ja siap tak pkai baju (sory sensored skit)
udin seronok+ hepi

kemarin hari ahad, tepat pukul 230ptg abg yg baru balik dr tolong abg yg sorg lg buat keja besi n sembuq cat.. kenen2 ajak pi mandi air terjun..nak sejukkan bdn katanya..td dok bersidai buat keja tengah panas. mula2 tu igt nk pi hat dekat tu ja.. lata bukit hijau, area kulim. dh pi dh 2 mingg lepas.lagipun rmai org,takat nk main2 air pon takdak ruang.pi lmbt habeh semua tmpt kena conquer dgn org yg dah sampai lg awai..adat..biasa le..uh..
ajak akak bg cukup korum.dia yg tgh sarat tu ngikut je lah. taun dpn, bertambah lah bil anak buah saya..mayb perempuan kot. insyaAllah.penat teh nk melayan nnt..whiew!s
sampai sana sempat spend masa sejam..dah lewat. sejuk betul air nya..
best2..rendam udin dlm air, takde effect pon.kita sejuk lebih dia ok ja..then, kemas2 brg blk umah sampai 730pm. sib baik dan magrib, kalu tak pm,adus!
lps solat semua org dh selamat belayar (tidoq)..kensel acara makan makan kat KOCHA..(hot pot yg pemes kat sunway, pedas giler!!!)
postponed mlm ni lak.tamat.

Tuesday, January 6, 2009

the field im in

salam
just want to share wif sum of u guys out there..if there any......huhu..the field that im in & ve been doin for the last 6 years study period@iium.(landscape seminar 2007) layan..zassss...
videoby x-studiomates flickr.noname

video